Refik Halit’in, Türk romancılarının son 50 senede yaşanmış büyük değişimleri bir fırsat olarak kullanamayıp, üç nesil ve üç hayatı anlatan kült eserler meydana getiremediklerinden bahsettiği yazısı.
Refik Halit’in “Modern Türk halısı” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, modern Türk halısını eleştirdiği, eski halıların desenlerine olan hayranlığından bahsettiği yazısı.
Refik Halit’in “Kavga edenlere karışmayınız” başlıklı yazısı
Refik Halit’in kavgayı önlemek için araya karışan birinin ölmesi üzerine düşünceleri.
Refik Halit’in “Testere, odun ve insan” başlıklı yazısı
Refik Halit’in Caddebostanında saatlerce durmadan gürültü yapan odun deposundan rahatsızlandığı ve orada yaşayanların bu gürültünün azalması için hiçbir şey yapmamalarına şaştığı yazı.
Refik Halit’in “Zevk ile ahlak” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, İstanbul’un ünlü Arnavutköy çileğini soluk renkli olduğu için koyu renge boyayan esnafı şiddetle eleştirdiği yazısı.
Refik Halit’in “Odessa Mağaralarının esrarı” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, II.Dünya Savaşında ilginçliklere sahne olan Odessa Mağaraları’nın gelecekte ünlü bir kitaba konu olabileceğini söylediği yazısı
Refik Halit’in “Çürük dişimin düşündürdükleri” başlıklı yazısı
Refik Halit, dişinin çürüme belirtilerine rağmen gerekli önlemleri almayarak dişini çürütmesini, I.Dünya Savaşı’ndan sonra gerekli önlemleri almayarak sonraki savaşa sebep olan diplomatlara ve devlet adamlarına benzettiği yazı.
Refik Halit’in “Milletlerarası edebiyat” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, Türk edebiyatı’nın neden milletlerarası bir ün yakalayamadığı sorusuna cevaplar aradığı yazısı.
Refik Halit’in “Dış terbiye, iç terbiye” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, kâmil bir adam olabilmek için sadece dış terbiyenin değil, iç terbiyenin de gerekli olduğunu söylediği yazısı.
Refik Halit’in “Dünya gidişine ayak uydurmalı” başlıklı yazısı
Refik Halit’in, ülkemizde savaş koşullarında kadın çorabının üretilmesi konusunda verilmesi gereken kararın, uzunca süre verilemediğinden, diğer ülkelerin ise bu kararı hemen verdiklerinden bahsettiği yazısı.